Previsualization

The documentation will introduce a collaboration between the Stockholm Academy of Dramatic Arts and the Royal Institute of Technology dealing with the topic of previsualization. One of the main characteristics of the project was the use of the game engine Unity as interactive platform. The main goal was to develop an instrument that is affordable to regional film production and easy to apply in virtual production processes.

The research focused on following question: How to create an environment that facilitate artistic dialogue and share artistic vision amongst the specific departments?


Relaterade filer

I denna video

regi:maria hedman hvitfeldt
concept&research:simon alexanderson
concept&research:mirko lempert

Fakta

År:
2015
Tags:
media research 2015 virtual production game engine real-time film design previsualization unity film

The previs research project was conducted by Simon Alexanderson and Mirko Lempert in collaboration with Maria Hedman Hvitfeldt between June 2014 and February 2015.


 
SKH

Stockholms konstnärliga högskola (SKH) utbildar och forskar inom cirkus, dans, film, media, opera och scenkonst. Vi vill med vår unika sammansättning av utbildningar och konstnärlig forskning ge nya möjligheter för framtidens kunskaps- och samhällsutveckling.
Stockholms konstnärliga högskola startade 1 januari 2014 då DOCH Dans och Cirkushögskolan, Operahögskolan och Stockholms dramatiska högskola gick samman. Högskolan har cirka femhundra studenter och tvåhundra medarbetare.

Kontakt

Stockholms konstnärliga högskola
Box 24045
104 50 Stockholm

Besöks- och leveransadress:
Linnégatan 87, 115 23 Stockholm

Telefon: 08-49 400 000

E-post: info@uniarts.se

Fler kontaktuppgifter